FANDOM

Mag Wody Water Tribe emblem.png
Katara
Katara smiles at coronation.png
Informacje biograficzne
Narodowość Południowe Plemię Wody
Pochodzenie Plemię Wody
Wiek 14*
15-16*
85*
Narodziny 85 ASC
Opis fizyczny
Płeć Kobieta
Kolor włosów Brązowy, biały (w podeszłym wieku)
Kolor oczu Niebieski
Informacje osobowe
Broń Woda
Styl(e) walki Magia Wody
Magia Krwi
Magia Roślin
Zawód Instruktorka Magii Wody
Informacje dodatkowe
Debiut Chłopiec w górze lodowej
Głosu użyczył(a) Joanna Pach*
Mirosława Krajewska*
Nie wiesz, co ja sama straciłam przez tą wojnę! Ja osobiście! Naród Ognia odebrał mi moją matkę!

Katara to mistrzyni magii wody. Urodziła się i wychowała w Południowym Plemieniu Wody, wraz ze starszym bratem Sokką. Jest córką Hakody i Kyi. Podczas dzieciństwa, Katara była ostatnim magiem wody z Bieguna Południowego.

HistoriaEdytuj

Wczesne lataEdytuj

Young Katara throwing a snowball.png

Młoda Katara

Katara urodziła się w Południowym Plemieniu Wody jako córka Hakody i Kyi. W momencie jej narodzin minęło czterdzieści pięć lat od powtarzanych najazdów Narodu Ognia przeznaczonych do przechwytywania i więzienia magów wody z plemienia. Gdy Katara była młodą dziewczyną, Naród Ognia ponownie najechał wioskę, gdy Azulon kazał znaleźć i zabić ostatniego maga wody z plemienia. Podczas bitwy, lider najeźdźców, Yon Rha, znalazł matkę Katary, która chowała się w rodzinnym igloo. Szukając schronienia u matki, Katara pobiegła do domu. Ostatnim magiem była Katara, lecz jej matka chroniąc córkę skłamała, że ona jest magiem wody i powiedziała, żeby wzięli ją do niewoli. Niestety zabili ją na miejscu. Katara, wracając do matki z ojcem, którego powiadomiła, że "jakiś pan jest w domu" ujrzeli martwą kobietę. Śmierć matki miała głęboki wpływ zarówno na Katarę jak i Sokkę.

Z powodu braku matki w rodzinie, Katara zastąpiła ją. Kilka lat później, jej ojciec wyjechał na wojnę z resztą ludzi z Południowego Plemienia Wody. Katarę i Sokkę pozostawiono pod opieką babci, Kanny. Choć Kanna kochała i troszczyła się głęboko o wnuki, Katara czuła się samotna.

Żyjąc w plemieniu składającym się prawie wyłącznie z kobiet, dzieci i osób starszych, Katara dbała nie tylko o własną rodzinę, ale pomagała również innym.

Zima 99 ASCEdytuj

Wybierając się na ryby, Katara i Sokka odkrywają ogromną, świecącą lodową kulę, z której uwalniają Awatara imieniem Aang. W pierwszej chwili nie jest szczególnie utalentowanym magiem wody, bo w jej wiosce nie żadnego innego maga. Zaczęła podróżować z nowo poznanym chłopcem i bratem. W trakcie wyprawy grupa dowiaduje się, że pod koniec lata pojawi się kometa, która zagwarantuje Narodowi Ognia zwycięstwo w stuletniej wojnie. Katara oficjalnie staje się nauczycielem Aanga i pokazuje mu kilka trików. Podczas podróży Katara uczy się sztuki uzdrawiania, a także rozwija uczucia do Aanga. Pod koniec pierwszej księgi grupa dociera do celu: Północnego Plemienia Wody. Mistrz magii wody, Pakku, informuje dziewczynę, że nie może jej uczyć, gdyż tylko chłopcom w ich tradycji należy się trening. Jednak gdy dowiaduje się, że Katara jest wnuczką jego pierwszej wielkiej miłości, Kanny, postanawia uczyć dziewczynę.

Podczas bitwy w Narodem Ognia, który zaatakował Plemię Wody, Katara została zmuszona do walki z Zuko, by chronić Aanga. Później Awatar połączył się z duchem oceanu i zniszczył wszystkie statki Narodu Ognia, wygrywając bitwę. Mistrz Pakku informuje, że Katara jest na tyle dobra, by dalej uczyć Aanga.

Wiosna 100 ASCEdytuj

Aang i inni dostali się do bazy Królestwa Ziemi, skąd mieli być odstawieni do Omashu, ale postanowili podróżować samodzielnie, gdy generał Fong próbował zmusić Aanga do wejścia w stan Awatara. Wcześniej jednak Pakku dał Katarze łańcuch z fiolką, w której znajduje się woda z oazy duchów. Po przybyciu do miasta okazało się, że zostało zdobyte przez Naród Ognia. Tam Awatar walczył z Azulą, która również postanowiła go złapać. Bumi powiedział mu, że musi znaleźć mistrza magii ziemi, który czeka i słucha ziemi. W czasie podróży po Królestwie Ziemi i szukaniu nauczyciela do tkania ziemi, Katara i Aang zbliżają się do siebie. Całują się nawet w jaskini kochanków. Kiedy niewidoma Toph dołącza do zespołu jako nauczycielka magii ziemi Aanga, Katara często się z nią spiera, gdyż myśli, że dba wyłącznie o siebie.

Ostatecznie docierając do Ba Sing Se, grupa odkrywa, że miasto nie było takie, jak sobie wyobrażali; prawdziwa moc nie spoczywa w dłoniach Króla Ziemi, ale u jego doradcy, Long Fenga, który miał tajną policję Dai Li. Wtargnęli do pałacu i zdołali powiedzieć Królowi Ziemi o zaćmieniu słońca, dzięki któremu mogliby pokonać Naród Ognia, i zdradzie Long Fenga. Później, Aang i Katara walczyli z Zuko i Azulą w kryształowych katakumbach. Rzeczy przybrały gorszy obrót, gdy przybyli Dai Li, teraz pod dowództwem Azuli. Aang wycofał się i próbował wykorzystać stan Awatara, ale został uderzony z tyłu przez błyskawicę Azuli. Bardzo potężny piorun przeszył jego ciało, zamykając siódmą czakrę. Piorun zabił go, gdy był w stanie Awatara, przez co połączenie Ducha Awatara ze światem zniknęło. Katara złapała Aanga przed upadkiem. Dzięki interwencji Iroh, dziewczyna była w stanie uciec. Martwe ciało Aanga leżało na plecach Appy, gdzie Katara użyła wody z oazy duchów, aby ożywić chłopaka, ale jego umiejętność korzystania ze stanu Awatara została zablokowana.

Lato 100 ASCEdytuj

Aang w końcu budzi się ze śpiączki. Katara zaczyna troszczyć się o niego i leczy go natychmiast. W czasie przemierzania Narodu Ognia, dziewczyna przybiera postać "Malowanej Pani" i pomaga wiosce.

Katara jest teraz prawdziwym mistrzem w tkaniu wody i podczas gdy grupa spędza noc siedząc przy ognisku, spotyka ich Hama, stara kobieta, która pochodzi z Południowego Plemienia Wody. Opracowała technikę tkania krwi, którą mimowolnie nauczyła Katarę.

Podczas Dni Czarnego Słońca, Katara spotyka ponownie ojca. Tuż przed bitwą całuje się z Aangiem. Mimo że ogólny plan inwazji był dobry, ostatecznie nie powiódł się.

Nadszedł dzień przybycia komety. Naród Ognia chciał spalić całe Królestwo Ziemi. Podczas gdy Aang walczył z Ozaiem, a Toph, Sokka i Suki zatrzymywali floty sterowców, Zuko i Katara walczyli z Azulą, którą ostatecznie pokonali. Wojna wreszcie się skończyła, a Zuko został nowym Władcą Ognia. Potem Awatar był postrzegany w Ba Sing Se z przyjaciółmi, gdzie on i Katara rozpoczęli romans namiętnym pocałunkiem.

Po wojnie stuletniejEdytuj

Ruch Przywrócenia HarmoniiEdytuj

Aby pomóc Ruchowi Przywrócenia Harmonii, Katara i jej przyjaciele pomagali w relokacji kolonistów z Narodu Ognia z powrotem do ich narodu. Rok później, wraz z sukcesem odnoszonym przez ruch, Aang, Katara i Sokka transportowali kolejnych kolonistów, ale po wylądowaniu w Narodzie Ognia, przyjaciele odkryli, że Zuko wycofał swoje poparcie dla ruchu i zajął najstarszą kolonię, Yu Dao, do której grupa natychmiast się udała.

Zuko stopping Katara.png

Katara zostaje zatrzymana przez Zuko

Po wylądowaniu w Yu Dao, zespół napotkał ogromny protestujący tłum, który obejmował kilku członków bojowników o wolność, którzy zaoferowali swoje usługi Awatarowi. Ku ich rozczarowaniu, Aang wyjaśnił, że ma zamiar porozmawiać z Zuko i poleciał do niego z Katarą. Jednakże, na podwórzu, kilku żołnierzy Narodu Ognia zaatakowało Aanga. Z pomocą Katary pokonał ich, ale nagle pojawił się Zuko i złapał dziewczynę. Aang kazał Władcy Ognia pozwolić jej odejść, ten jednak kazał odejść Awatarowi. Korzystając z magii powietrza, Awatar oddzielił ich i wszedł w stan Awatara, mając zamiar spełnić obietnicę, ale Katara była w stanie go uspokoić. Trio następnie udało się na wycieczkę po Yu Dao, podczas której Zuko wyjaśnił, że miasto zostało silnie zintegrowane ponad wiek temu, a magowie ognia i ziemi pracowali razem, by przekształcić małą wioskę w "światowego lidera" w dziedzinie obróbki metali. Aang był nieugięty w przywróceniu harmonii czterem narodom, ale Zuko odrzucił ten pomysł. Katara następnie zaproponowała spotkanie z Kueiem, na które Awatar i Władca Ognia zgodzili się.

Aang opuścił Yu Tao, rozmawiając z Żądełko przed wyjazdem. Zbulwersowana, że Awatar rozmawiał zamiast walczyć, zażądała usunięcia kolonistów i powiedziała, że Aang ma trzy dni na dokonanie tego, bo w przeciwnym razie bojownicy o wolność się tym zajmą. W drodze do Ba Sing Se, Aang podziękował Katarze na uspokojenie go, gdy był w stanie Awatara.

Po przybyciu do Ba Sing Se, Aang i Katara napotkali dwie założycielki oficjalnego fanklubu Awatara Aanga. Kiedy dowiedziały się, że para szukała miejsca na pobyt, zaproponowały im nocleg w ich klubie. Aang chętnie akceptował zaproszenie i spędził tam noc, a następnego dnia rano bawił dziewczyny, pokazując im pewne ruchy magii powietrza. Kiedy on i Katara udali się do pałacu, chłopak powiedział jej, że choć dziewczyny były po prostu częścią głupiego fanklubu, sprawiły, że czuł się jak w domu ze swoim ludem.

Aang and Katara talking to Kuei.png

Katara i Aang próbują przekonać Kueia do zorganizowania spotkania z Zuko

Po poinformowaniu Króla Ziemi o obecnej sytuacji z Zuko w Yu Dao, Kuei poczęstował Aanga i Katarę, by mieć trochę czasu na przemyślenie sytuacji. Gdy król powrócił, Aang był wstrząśnięty, gdy dowiedział się, że król odmówił rozmów pokojowych z Zuko i postanowił wysłać swoje wojska do Yu Dao. Zdając sobie sprawę, że wysłanie armii byłoby postrzegane jako wypowiedzenie wojny, Aang i Katara pospieszyli z powrotem do Yu Dao, próbując przekonać kolonistów Narodu Ognia do ewakuacji.

Gdy Aang przybył do Yu Dao, powiedział mieszkańcom Narodu Ognia o ewakuacji, ale magowie ognia i magowie ziemi zaczęli atakować go i Katarę. Później pojawił się oficjalny fanklub Aanga z Yu Dao, którego członkowie byli ubrani w tradycyjne stroje Nomadów Powietrza. Kiedy Awatar zobaczył namalowane tatuaże, wpadł we wściekłość i wyjaśnił, że tatuaże były zdobywane przez lata praktyki, a jego kultura nie jest zabawą.

Aang udał się na dach budynku, gdzie Katara go znalazła. Stwierdził, że zorientował się, dlaczego cztery narody muszą być oddzielone: ​​bo silniejszy naród zawsze krzywdzi słabszy. Katara próbowała mu przypomnieć, co Guru Pathik powiedział mu o czterech nacjach będących tak naprawdę jednym i tym samym narodem, ale bezskutecznie. Ich rozmowa została przerwana przez protestujących, prowadzonych przez Żądełko. Grupa używała kamiennego taranu, by otworzyć bramę. Aang próbował ich zatrzymać, ale bezskutecznie, a protestujący dostali się do miasta.

Aang and Katara's future.png

Wizja Katary i Aanga w przyszłości

Gdy protestujący spotkali się z oporem Yu Dao, Aang próbował ich uspokoić, ale bez skutku, ponieważ obie grupy zaczęły atakować siebie nawzajem. Jednak chwilę później przybyły wojska Królestwa Ziemi, a także armia Narodu Ognia. Generał How namawiał Aanga, by zabił Zuko, stwierdzając, że armia bez lidera to smok bez głowy, ale Aang odmówił. Kiedy armie obu narodów zaczęły walczyć, Aang wszedł w stan Awatara, jednak Katara zabrała go z dala od pola bitwy. Powiedziała, dlaczego zmieniła zdanie - jeżeli cztery narody miały być niezależne, ona i Aang nie mogą być parą. Powiedziała Awatarowi, aby znalazł spokojne miejsce, aby przemyślał całą sprawę. Całują się, a Aang odlatuje.

Kiedy bitwa trwała, Katara użyła magii wody, by dostać się do króla Kueia i ostatecznie zabrała go do miasta, aby pokazać mu życie mieszczan w tej kolonii.

Później, Katara uśmiechała się, gdy widziała, że Aang tworzy pierwszych Akolitów Powietrza.

Później życieEdytuj

Elderly Katara.png

Katara w wieku osiemdziesięciu pięciu lat, siedemdziesiąt lat po wojnie stuletniej

Po wydarzeniach z ruchem harmonii, Aang i Katara wzięli ślub i kobieta urodziła troje dzieci: Kyę, maga wody, Bumiego, nie maga, i Tenzina, maga powietrza. Katara nadal rozwijała swoje umiejętności w magii wody, w końcu stając się wiodącym ekspertem w różnych stylach i odpowiednich umiejętnościach i technikach. Jest przez to uważana za największego mistrza i uzdrowiciela na świecie. Jakiś czas przed 128 ASC, Katara zakazała sztuki magii krwi. Dzięki Tenzinowi, który ostatecznie poślubił Pemę, stała si babką Jinory, Ikki, Meelo i Rohana. Po śmierci Aanga i jego reinkarnacji w postaci Korry, stała się ponownie nauczycielem magii wody Awatara, tym razem uwzględniając moc uzdrawiania w swoich naukach, przez co Korra stała się wykwalifikowanym uzdrowicielem.

Kiedy szkolenia Korry z Tenzinem nie mogły się odbyć, młoda Awatar postanowiła udać się do miasta Republiki. Katara była jedyną, która rozumiała jej czyn. Obecnie mieszka w Południowym Plemieniu Wody, po śmierci Aanga. Po tym, jak moc tkania żywiołów u Korry została usunięta, Katara próbowała pomóc jej przy użyciu mocy uzdrawiania, ale bezskutecznie.

OsobowośćEdytuj

Katara as the Painted Lady.png

Nawet gdyby miała ukryć swoją tożsamość, Katara nigdy nie odwróci się od ludzi, którzy jej potrzebują

Gdy Katara była młodą dziewczyną, jej matka zginęła w nalocie Narodu Ognia. To wydarzenie miało ogromny wpływ na życie dziewczyny i jej osobowość. Była bardzo emocjonalna, angażowała się całkowicie w ból i potrzeby ludzi wokół niej. Według Sokki, Katara w znacznym stopniu zapobiegła rozpadzie ich rodzin, wypełniając pustkę pozostawioną przez ich matkę. Przez to zyskała matczyną osobowość i często działała macierzyńsko w stosunku do innych, co często irytuje buntowniczą Toph. Miała także słabość do dzieci.

ZdolnościEdytuj

Magia WodyEdytuj

Katara2.png

Katara tka wodę

Najbardziej zauważalną zdolnością Katary jest moc tkania wody. Szybko rozwinęła swoje umiejętności w tej dziedzinie, stając się mistrzem w tkaniu tego żywiołu. Została uznana za maga wody, gdy była małym dzieckiem. Kiedy podrosła, ciągle ćwiczyła, nawet nie mając nauczyciela. W trakcie swego dzieciństwa nauczyła się podstawowych technik tej magii. Był to trudny wyczyn, biorąc pod uwagę to, że nigdy nie miała szansy zaobserwowania żadnego maga wody w praktyce. W czasie podróży z Aangiem nauczyła się więcej, głównie trenując na Biegunie Północnym u mistrza Pakku.

UzdrawianieEdytuj

Katara heals her hands.png

Katara używa wody nie tylko defensywnie, ale także jako lekarstwa

Wrodzone umiejętności Katary w tkaniu wody uczyniły ją rzadkim przypadkiem mającym niesamowitą zdolność do leczenia poprzez manipulowanie ścieżkami chi w ludzkim ciele. Przypadkowo odkryła tę umiejętność po tym, gdy Aang przypadkowo spalił jej ręce. Kiedy dotarła Północnego Plemienia Wody, nauczyła się lepszych technik tego rodzaju magii wody, ucząc się u Yugody.

Magia RoślinEdytuj

W czasie gdy Katara ukrywała się w Narodzie Ognia, spotkała starszą kobietę imieniem Hama, która okazała się magiem wody z Południowego Plemienia Wody. Kobieta zaczęła uczyć dziewczynę nowych technik tkania rodzimego żywiołu. Katara była w stanie skroplić wilgoć z powietrza, aby tworzyć własne źródło wody. Hama nauczyła ją także zaawansowanych umiejętności magii roślin. To pozwoliło jej giąć płyny w kwiatach, a nawet wyciągnąć z nich wodę.

Magia KrwiEdytuj

Katara bloodbends ship captain.png

Katara tka krew w ludzkim ciele

W III księdze, Katara nauczyła się magii krwi. Dzięki niej można manipulować ludźmi jak marionetkami. Tej techniki nauczyła ją jej twórczyni - Hama. Magia krwi może być użyta tylko w czasie pełni księżyca. Jest ona potężna i niebezpieczna dla psychiki używających tej techniki. Zdolność tę posiada bardzo niewiele osób. Katara nie lubi tej umiejętności, bo sprawia ona duży ból osobom, na których została użyta.

Inne umiejętnościEdytuj

Katara wykazywała niezwykłą zwinność i akrobatyczne umiejętności. Ponadto była bardzo pomysłowa i miał niezwykłą zdolność do przystosowywania się do otoczenia, co ujawniła, gdy wykorzystała swój pot, by tkać wodę.

KrewniEdytuj

Kanna

Pakku

Hakoda

Kya

Sokka

Katara

Aang

Kya

Bumi

Tenzin

Pema

Jinora

Ikki

Meelo

Rohan

WystępyEdytuj

Awatar: Legenda Aanga

Księga I - Woda (水)

Księga II - Ziemia (土)

Księga III - Ogień (火)

Trylogie

Legenda Korry

Księga I - Powietrze (气)

CiekawostkiEdytuj

Film - Katara.png

Katara w filmie

  • Katara grana była przez Nicolę Peltz w filmie "Ostatni Władca Wiatru".
  • Katara nienawidzi owocu papai.
  • Katara była pierwszą osobą w serii, która ujawniła zdolność uzdrawiania.
  • Katara to jedyna osoba, która kiedykolwiek uspokoiła Aanga w stanie Awatara, nie licząc jego samego.
  • Ze względu na ludobójstwo Nomadów Powietrza, wszyscy przyszli magowie powietrza (Awatarzy i nie Awatarzy) będą potomkami jej i Aanga.
  • Katara jest jedynym znanym magiem wody, który uczył więcej niż jednego Awatara.
Poprzednik
Pakku
Mistrz magii wody Awatara
100 ASC - 170 ASC
Następca
Brak

Więcej z Fandomu

Losowa wiki